styczeń12

Dieta 1000 kalorii

dodano: 12 stycznia 2010 przez alusia69xd


  1.  Dieta 1000 kalorii 6-8 kg w ciągu miesiąca  Codzienny jadłospis ma tylko 1000 kalorii. Dieta jest tak zbilansowana, aby dostarczyć organizmowi niezbędnych składników, a więc są w niej białka, tłuszcze, węglowodany, witaminy i mikroelementy. Wszystko w odpowiednich ilościach i „odchudzone”.
  2.   Zasady diety: Zaplanuj 5 posiłków dziennie: śniadanie (250 kcal), drugie śniadanie (100 kcal), obiad (350 kcal), podwieczorek (100 kcal) i kolację (200 kcal). Przez miesiąc z tej diety mogą korzystać wszyscy. Dłuższe jej stosowanie wymaga konsultacji z lekarzem. Dietę 1000 kalorii żywieniowcy uważają za jedną z bezpieczniejszych. Osoby ciężko pracujące fizycznie przekonają się jednak, że 1000 kalorii dziennie to zbyt mało. Mogą zatem wybrać podobną dietę, dostarczając organizmowi np. 1500 kcal. 
  3. Dzień pierwszy ŚNIADANIE: - 1 bułka pełnoziarnista z margaryną,  - 2 cienkie plasterki wędliny drobiowej,  - kilka plasterków świeżego ogórka,  - herbata lub kawa bez cukru 
  • DRUGIE ŚNIADANIE: - 1 jabłko 
  • OBIAD: - 10 dag piersi kurczaka uduszonej na oliwie z warzywami,  - 1/2 szklanki ryżu ugotowanego na sypko 
  • PODWIECZOREK: 2 biszkopty 
  • KOLACJA: sałatka z tuńczyka (120 g tuńczyka w sosie własnym wymieszaj z 2 łyżkami kukurydzy i 2 łyżkami gotowanego ryżu, dopraw do smaku solą i pieprzem), 1 szklanka soku owocowego  dzień drugi ŚNIADANIE: 1 tost z odrobiną odtłuszczonej margaryny, dżemu lub marmolady o obniżonej zawartości cukru, herbata lub kawa bez cukru DRUGIE ŚNIADANIE: 1 nektarynka  OBIAD: 1 kotlet schabowy - usuń tłuszcz z mięsa, posmaruj je 1 łyżeczką margaryny, posyp suszoną cebulą i drobno pokrojoną szałwią, grilluj ok. 8 minut z każdej strony  PODWIECZOREK: 2 herbatniki  KOLACJA: ziemniaki z fasolą - obierz 1 ziemniaka, nakłuj go widelcem, posyp przyprawą do grilla i piecz w piekarniku (190 stopni) 1 godzinę. Podgrzej 100 g fasoli z puszki. Ziemniaka z wierzchu natnij na krzyż i ściśnij boki, aby się otworzył. Nałóż na wierzch fasolę, posyp startym serem cheddar (10 g) i zapiecz, aż się roztopi.  dzień trzeci ŚNIADANIE: - 1 pieczone jajo,  - 1 kawałek pełnoziarnistego pieczywa chrupkiego z odrobiną niskotłuszczowej margaryny,  - kawa lub herbata z mlekiem  Pieczone jajo - 1/2 łyżeczki niskotłuszczowej margaryny  - 1 jajo  - 2 łyżeczki odtłuszczonej śmietany  - sól  - świeżo zmielony pieprz  Wysmaruj margaryną kokilkę do zapiekania. Wbij do środka jajo, na nie nałóż śmietankę. Oprósz solą oraz pieprzem i piecz 8-10 minut w piekarniku uprzednio nagrzanym do temperatury 200 stopni.  DRUGIE ŚNIADANIE: 1 banan lub 10 dag serka homogenizowanego  OBIAD: gulasz z bekonu - podsmaż na margarynie bekon (1 mały stek) z 1/2 pokrojonej w plasterki cebuli, 1/2 pora oraz 1/2 marchwi, dodaj 1/4 jabłka, 60 g brukselki, 3/4 szklanki bulionu, sól i pieprz oraz przyprawę do zup. Gotuj 20 minut, a następnie dodaj 1/2 łyżki posiekanej natki pietruszki. PODWIECZOREK: 1 mandarynka i 1 ogórek (mandarynkę podziel na cząstki, kawałek ogórka pokrój na taką samą liczbę plasterków, nadziej po jednym na wykałaczkę)  KOLACJA: zapiekanka z warzyw - rozpuść na patelni 1/2 łyżki margaryny i ułóż na niej warstwę pokrojonych w plasterki ziemniaków (50 g), cebuli i startego sera cheddar (10 g), przypraw solą i pieprzem, ułóż następną warstwę. Duś pod przykryciem ok. 30 minut. Zapiekankę posyp pozostałym serem, patelnię wstaw do piekarnika i piecz bez przykrycia, aż ser się zarumieni.  dzień czwarty ŚNIADANIE: berlińska przekąska, kawa lub herbata  Berlińska przekąska - 1 kromka pumpernikla  - 1 łyżeczka chudego serka topionego  - 1 plasterek szynki westfalskiej  - 1 pokrojony w plasterki pomidor  - 1 gałązka pietruszki  Posmaruj pumpernikiel serem, połóż na niego szynkę i plastry pomidora, udekoruj pietruszką.  DRUGIE ŚNIADANIE: - 1 opakowanie chudego serka wiejskiego  OBIAD: - stek z szynki lub bekonu (ok. 175 g)  Usuń tłuszcz z mięsa. Posmaruj stek 1 łyżeczką roztopionej margaryny i piecz w piekarniku kilka minut z każdej strony  PODWIECZOREK: - 1 kiwi z serkiem (kiwi schłódź, zetnij czubek, miąższ wymieszaj z 1 łyżeczką chudego serka wiejskiego)  KOLACJA: kiełki fasoli z krewetkami (1 kromkę chleba posmaruj odrobiną margaryny, wymieszaj garstkę kiełków fasoli z 1 łyżką obranych krewetek i małym kawałkiem posiekanego ogórka, dodaj kilka kropli sosu sojowego i sok z cytryny, ułóż na chlebie i posyp pieprzem)  dzień piąty ŚNIADANIE: - 1 szklanka soku pomarańczowego, serowy tost francuski  Serowy tost francuski (3 porcje) - 1 łyżeczka startego sera cheddar  - 2 łyżeczki niskotłuszczowej margaryny  - 1 łyżeczka posiekanej natki pietruszki  - szczypta pieprzu cayenne  - 3 kromki bagietki, grubości 5 mm  Wymieszaj ser z margaryną, pietruszką i pieprzem cayenne. Zapiecz kromki bułki z jednej strony. Rozprowadź serową mieszankę po nieopieczonej stronie kromki i włóż bagietki z powrotem do opiekacza, aż się zrumienią.  DRUGIE ŚNIADANIE: - 3 suszone morele  OBIAD: - szaszłyki z sosem orzechowym  Szaszłyki z sosem orzechowym (4 porcje) - 1 szklanka orzechów włoskich w kawałkach  - 2 posiekane cebule dymki  - 4 łyżki bulionu wołowego z 1/2 kostki  - 3 łyżki soku cytrynowego  - 1/4 łyżki mielonego imbiru  - 450 g chudej wołowiny na pieczeń  - sól  - świeżo zmielony czarny pieprz  - 1 szklanka twarożku  - 1/2 szklanki ryżu ugotowanego na sypko  Zmiksuj na gładką masę w blenderze lub malakserze orzechy, cebulę, bulion, sok z cytryny, imbir, sól i pieprz. Nadziej mięso na patyczki i ułóż je na ruszcie do pieczenia. Z wierzchu posmaruj odrobiną sosu orzechowego. Grilluj, a gdy mięso zmięknie, przełóż je na ogrzane talerze. Rozmieszaj twarożek z resztą sosu orzechowego. Jedz w małych naczyniach z mięsem i ryżem.  PODWIECZOREK: pomidory z twarożkiem (2 pomidory przekrój na pół, usuń gniazda nasienne, napełnij serkiem wiejskim wymieszanym ze szczypiorkiem)  KOLACJA: - specjał z salami i szpinakiem  Specjał z salami i szpinakiem Rozgnieć 50 g rozmrożonego szpinaku z 1 łyżką niskotłuszczowego miękkiego sera, dopraw gałką muszkatołową i rozprowadź na kawałku pumpernikla.  Kromkę przekrój na pół. Udekoruj każdą połówkę cienkimi plasterkami salami, przekrojonego i złożonego na kształt rożków.  Przybierz listkiem pietruszki.  dzień szósty ŚNIADANIE: - 2 plasterki żółtego sera,  - 1 mały pomidor,  - 1 kromka cienko posmarowanego pieczywa,  - kawa lub herbata  DRUGIE ŚNIADANIE: - 1 małe opakowanie niskotłuszczowego jogurtu owocowego  OBIAD: - ryż z jajem  Ryż z jajem (4 porcje) - 1 opakowanie ryżu z warzywami  - 4 jaja  Wsyp paczkę ryżu na dużą patelnię, dodaj wodę, doprowadź do wrzenia, przykryj i gotuj 15 minut. Zdejmij pokrywkę i zrób 4 zagłębienia w ryżu. Do każdego z nich wbij jajo. Ponownie przykryj i gotuj przez kolejne 5 minut, aż jaja się zetną. Ryż jedz na ciepło, zaraz po przygotowaniu.  PODWIECZOREK: - 3 suszone śliwki (śliwki natnij z boku, usuń pestkę, w środek włóż nadziewaną zieloną oliwkę)  KOLACJA: - 1 kanapka z wątrobianką,  - 1 szklanka soku owocowego  Kanapka z wątrobianką Rozgnieć 2 łyżeczki niskotłuszczowej margaryny z 1 łyżką żurawiny do mięs i rozsmaruj na kromce chleba bez skórki.  Przekrój kromkę na pół. Na wierzchu każdej połówki ułóż po 2 cienkie pasterki wątrobianki. 

photo
dieta: . Zdjęcie pochodzi z notki Dieta 1000 kalorii


Dodaj do:


Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Nie ma jeszcze komentarzy - wyraź swoją opinię jako pierwszy